Enter your keyword

Natuurlijk werkt het beter!

Natuurlijk werkt het beter!

Positive interactions lead to lasting positive memories in horses, Equus caballus

Onderzoek van Carol Sankey, Marie-Annick Richard-Yris, Hélène Leroy, Séverine Henry and Martine Hausberger – Université de Rennes, France

Sankey en haar team deden enkele husbandry-oefeningen met zowel een groep die “gewoon” behandeld werd (druk en loslaten, de controlegroep) als een groep die met voedsel beloond werd voor het juiste gedrag. Alle paarden kregen 5 minuten per dag, 5 dagen per week training tot ze het allemaal konden – de complete tijd werd dan opgeteld en vergeleken. De beloningsgroep leerde dit in 3.7 uur, de controlegroep in 5.2 uur. Zelfs het traagste paard in de beloningsgroep leerde sneller dan het snelste paard in de controlegroep.

Abstract

Social relationships are important in social species. These relationships, based on repeated interactions, define each partner’s expectations during the following encounters. The creation of a relationship implies high social cognitive abilities which require that each partner is able to associate the positive or negative content of an interaction with a specific partner and to recall this association. In this study, we tested the effects of repeated interactions on the memory kept by 23 young horses about humans, after 6 and 8 months of separation. The association of a reward with a learning task in an interactional context induced positive reactions towards humans during training. It also increased contact and interest, not only just after training, but also several months later, despite no further interaction with humans. In addition, this ‘positive memory’ of humans extended to novel persons. Overall, positive reinforcement enhanced learning and memorization of the task itself. These findings suggest remarkable social cognitive abilities that can be transposed from intraspecific to interspecific social contexts.

Positive interactions lead to lasting positive memories in horses, Equus caballus

Onderzoek van Carol Sankey, Marie-Annick Richard-Yris, Hélène Leroy, Séverine Henry and Martine Hausberger – Université de Rennes, France

Sankey en haar team deden enkele husbandry-oefeningen met zowel een groep die “gewoon” behandeld werd (druk en loslaten, de controlegroep) als een groep die met voedsel beloond werd voor het juiste gedrag. Alle paarden kregen 5 minuten per dag, 5 dagen per week training tot ze het allemaal konden – de complete tijd werd dan opgeteld en vergeleken. De beloningsgroep leerde dit in 3.7 uur, de controlegroep in 5.2 uur. Zelfs het traagste paard in de beloningsgroep leerde sneller dan het snelste paard in de controlegroep.

Lees meer hier.

Abstract

Social relationships are important in social species. These relationships, based on repeated interactions, define each partner’s expectations during the following encounters. The creation of a relationship implies high social cognitive abilities which require that each partner is able to associate the positive or negative content of an interaction with a specific partner and to recall this association. In this study, we tested the effects of repeated interactions on the memory kept by 23 young horses about humans, after 6 and 8 months of separation. The association of a reward with a learning task in an interactional context induced positive reactions towards humans during training. It also increased contact and interest, not only just after training, but also several months later, despite no further interaction with humans. In addition, this ‘positive memory’ of humans extended to novel persons. Overall, positive reinforcement enhanced learning and memorization of the task itself. These findings suggest remarkable social cognitive abilities that can be transposed from intraspecific to interspecific social contexts.